28 stycznia

Wyprzedaż Toyoty – kampania

Kolejny rok z rzędu wspieraliśmy Toyotę Motor Poland w kampanii wyprzedażowej, tworząc zintegrowaną komunikację marketingową na stronie internetowej www.toyota.pl.

kampania wyprzedaż toyota 2019

Jednym z kluczowych elementów komunikacji było utworzenie landing page’a prezentującego ofertę na modele z rocznika 2019.

Ponieważ to właśnie na landing page kierowany jest ruch ze zintensyfikowanej kampanii reklamowej prowadzonej w Internecie, pełni on bardzo ważną funkcję w ekosystemie działań digitalowych. Ponownie celami kampanii były zaistnienie świadomości o aktualnej ofercie wyprzedażowej oraz stymulowanie sprzedaży samochodów dostępnych w wyjątkowo atrakcyjnych cenach.

Prace nad tworzeniem nowego landing page’a zaczynamy od przeprowadzenia pogłębionej analizy zachowań użytkowników na poprzednich wersjach strony. Mierzymy konwersje, sprawdzamy, w co najchętniej klikali odwiedzający i jakie elementy najbardziej przykuwały ich uwagę.

Dane pozyskujemy między innymi ze statystyk Google Analytics oraz za pomocą map cieplnych (heatmap). Po ich przestudiowaniu przystępujemy do procesu tworzenia makiety funkcjonalnej, kładąc szczególny nacisk na użyteczność landing page’a.

Na tym etapie planujemy także i obmyślamy nowe mechanizmy oraz interaktywne funkcjonalności strony, dzięki którym tworzony przez nas projekt będzie w stanie jak najlepiej spełniać cele UX.

Zgodnie ze sztuką User Experience, strona ma wywołać pozytywne wrażenie na użytkownikach oraz pomóc im w prosty sposób znaleźć informacje, których poszukują. Jednym słowem: ma poprowadzić ich, by mogli szybko i intuicyjnie wykonać akcje, na których najbardziej im zależy.

Po przygotowaniu makiety, przystępujemy do stworzenia grafiki. Zwracamy uwagę na to, by aspekt wizualny był dla końcowego odbiorcy atrakcyjny i przejrzysty. Projektujemy w zgodzie z nowymi trendami, nierzadko sięgamy po inspiracje i benchmarki w postaci zarówno polskich, jak i zagranicznych stron. Roboczo zrealizowane koncepty prezentujemy Klientowi. Po wyborze adekwatnej linii i wprowadzeniu poprawek następuje faza wdrożenia czyli developmentu. To ostatni i jeden z najprzyjemniejszych etapów projektu, kiedy to nasz landing page nabiera realnego kształtu i widzimy efekty wielotygodniowych prac.

Tworzenie stron www oraz innych elementów wspierających kampanię to czasochłonna i złożona praca, dlatego niezmiernie cieszą nas wszelkiego rodzaju wyróżnienia. Za działania związane z wyprzedażą rocznika dla Toyota Motor Poland otrzymaliśmy dwie nagrody z kategorii Motoryzacja: Srebro EFFIE AWARDS w roku 2016 oraz złoto EFFIE AWARDS w roku 2014. W tym roku także będziemy pretendować do kolejnych nagród i powalczymy o nie z najlepszymi konkurentami na rynku.

Marta Kotulska

Autor artykułu

Marta Kotulska Od ponad 15 lat związana z rynkiem reklamy w Polsce. Początkowo związana z mediami tradycyjnymi ATL (Radio, Kino, Prasa). W 2009 roku wraz z rozwojem rynku Internetowego w Polsce zajęła się rozbudową i monetyzacją jednego z projektów grupy mediowej AGORA.SA. Od 2013 roku pracuje w agencjach reklamowych, gdzie odpowiada za tworzenie, implementację i weryfikacje skuteczności strategii komunikacji online. Obecnie jako dyrektor działu digital w agencji Interaktywnej Clos Brothers S.A., jest odpowiedzialna za zintegrowaną reklamę Internetową Klientów agencji. Prywatnie mama, koniara i podróżniczka.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie publiczny. Wypełnij pola oznaczone *