Czym jest „Siłownia Pamięci”?
To inicjatywa Fundacji, która powstała z myślą o seniorach – w trosce o ich zdrowie, samodzielność i bezpieczeństwo. Fundacja Stocznia opracowuje i udostępnia materiały i narzędzia do treningu umysłu dla osób starszych. W grudniu 2020 roku zamieściła na stronie www.silowniapamieci.pl najnowszą publikację pt. „Trening umysłu w parze senior–opiekun”. To 300 stron gotowych scenariuszy zajęć, ćwiczeń i kart pracy, dzięki którym można trenować funkcje poznawcze w warunkach domowych.
Dzięki zintegrowanej komunikacji digital, którą zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy w okresie świąt Bożego Narodzenia, udało nam się dotrzeć do nowych użytkowników i pokazać im, w jaki sposób mogą oni wspierać osoby starsze. Zainteresowanie tym tematem przerosło nasze oczekiwania – publikację pobrano ponad 2000 razy! Wielu seniorów zgłosiło
się też bezpośrednio do Fundacji z prośbą o przesłanie im wydrukowanej wersji.
Pomysł na skuteczną promocję dla fundacji
To dało nam impuls do dalszego działania. Rozpoczęliśmy kampanię, której pierwszy etap polegał na stworzeniu listy osób zainteresowanych otrzymaniem „Treningu umysłu w parze senior–opiekun” w formie gotowej i bezpłatnej dla seniorów książki. Następnie utworzona została zbiórka środków finansowych niezbędnych do pokrycia kosztu wydruku i transportu.
Kampania reklamowa fundacji, krok po kroku
W pierwszej fazie kampanii opracowaliśmy dedykowany Landing Page oraz formularz rejestracji na listę chętnych, by otrzymać wydruk. Przygotowaliśmy szereg materiałów graficznych i tekstowych, które publikowaliśmy na profilu Fundacji. Ruch z kampanii kierowaliśmy na stronę internetową, gdzie użytkownicy mogli wykonać szereg akcji. Po pierwsze – mogli zapisać się na listę i już na tym etapie wesprzeć naszą akcję poprzez wpłatę darowizny – na Facebooku, na stronie lub bezpośrednio na konto bankowe Fundacji.
Wszystkie zdarzenia były przez nas otagowane, dzięki czemu na bieżąco monitorowaliśmy efektywność prowadzonych działań reklamowych. Na tym etapie zaczęliśmy także zbierać bazy do działań remarketingowych, które planowaliśmy wykorzystać w kampanii promującej zbiórkę.
Efekt: w ciągu pierwszego dnia kampanii na listę zapisało się 200 osób! Łącznie zebraliśmy prawie 1600 zamówień.
Celem drugiej fazy kampanii było zaangażowanie użytkowników poprzez wsparcie finansowe zbiórki na Facebooku lub wpłaty na konto Fundacji. W promocji poza działaniami organicznymi wykorzystywaliśmy także reklamy płatne na Facebooku. Użytkowników kierowaliśmy do utworzonej na potrzeby kampanii zbiórki.
Efekty końcowe promowania fundacji
Dzięki bardzo dużemu zainteresowaniu, jakie wzbudził projekt, aktywności pod postami, upowszechnianiu materiałów i wysokim zasięgom udało się nam zyskać wsparcie wielu osób prywatnych oraz firm. Fundacja zebrała fundusze na wydruk 1600 egzemplarzy (zamiast pierwotnie planowanych 600). Dzięki temu książki z treningami dotrą do wszystkich osób zapisanych na listę.
Udział w projektach społecznych to od lat nasza codzienność i jedna z głównych sfer działalności wpisana w nasze Closowe DNA.
Jeśli poszukujesz specjalistów, którzy zaprojektują i wdrożą komunikację społeczną w duchu smart, skontaktuj się z nami: clos@closbrothers.pl