11 stycznia

Kampania z wiatrem w żaglach. Jak wypromować sezonowy biznes przy ograniczonym budżecie reklamowym.

Sukces młodej marki znanej tylko w świecie żeglarskim. Zobacz jak nasza agencja pomogła Lion Sailing zwiększyć świadomość, zdobyć zaufanie rodziców i osiągnąć wysoki wzrost sprzedaży półkolonii w trudnych czasach inflacji.

Lion Sailing to grupa skupiająca profesjonalistów i pasjonatów żeglarstwa. Zajmują się oni szkoleniem zawodników w olimpijskiej klasie, a także sami tworzą jeden z najlepszych regatowych teamów w żeglarstwie młodzieżowym. Dwa lata temu wpadli na pomysł, by zarażać swoją pasją młodsze pokolenia, organizując letnie półkolonie. Po pierwszych sukcesach w 2022 roku nabrali nie tylko wiatru w żagle, ale i apetytu na więcej, dlatego zgłosili się do naszej agencji.

Z jakimi wyzwaniami wiązała się współpraca z Lion Sailing?

Po dogłębnej analizie potrzeb Klienta doszliśmy do wniosku, że sama kampania sprzedażowa to za mało. Należało również zadbać o budowę świadomości marki oraz zyskać zaufanie odbiorców. Bo chociaż marka jest dobrze znana w żeglarskim świecie, to dla nowej grupy docelowej (rodziców dzieci w wieku szkolnym) pozostawała anonimowa. Kolejne wyzwanie stanowiła poprawa widoczności w Internecie, na rynku zdominowanym przez silną i rozpoznawalną konkurencję.

Nasze zadanie dodatkowo utrudnił dynamiczny wzrost inflacji, który sprawił, że ludzie mniej chętnie zaczęli podejmować decyzje związane z wydatkami, niezaplanowanymi w budżecie domowym. To wymagało od nas elastyczności i umiejętności dostosowywania narzędzi wykorzystywanych w kampanii do zmieniającej się sytuacji ekonomicznej.

Plan komunikacji digital:

Postawiliśmy na dwuetapowy plan komunikacji w Internecie. W pierwszym etapie skoncentrowaliśmy się na działaniach wizerunkowych, w drugim na formatach sprzedażowych. Z uwagi na ograniczony czas prowadzenia kampanii, skupiliśmy się na najbardziej efektywnych środowiskach: Meta i Google, zapewniających bardzo szybką mierzalność wyników.

Kampania wizerunkowa:

  1. Skupiliśmy się na poszerzaniu świadomości istnienia marki oraz budowaniu zaufania.
  2. Postawiliśmy na grafiki statyczne i filmy video. Wykorzystaliśmy prawdziwe materiały z ubiegłorocznych półkolonii, prezentujące radosne i zadowolone dzieci i opisujące kompetentną kadrę Lion Sailing.
  3. Kampanie w Meta i w całym ekosystemie reklamowym Google miały na celu dotarcie do szerokiego grona osób z grupy docelowej i skłonienie ich do rozważenia zakupu.

Kampania sprzedażowa:

  1. Skoncentrowaliśmy się na konwersji, kierując komunikację do użytkowników szukających półkolonii w Warszawie oraz tych, którzy markę Lion Sailing dodali już do swojego „koszyka zakupowego”.
  2. Wykorzystaliśmy kanały Google Search, remarketing i Meta Ads.
  3. Testowaliśmy różne komunikaty reklamowe przedstawiające benefity i przewagi nad konkurencją, takie jak: gratis transport, cena rabatowa, gratis koszulka, wysokie kwalifikacje kadry.

Optymalizacja działań reklamowych:

Chcąc zapewnić maksymalną skuteczność naszej kampanii, w trakcie jej trwania na bieżąco wdrażaliśmy działania optymalizacyjne. Wyniki każdej zmiany były przez nas analizowane. Na podstawie uzyskanych danych wprowadzaliśmy modyfikacje, które miały największy impact na osiągane przez nas wyniki.
W optymalizacji skupialiśmy się m.in. na:

  • regularnych testach A/B kreacji reklamowych,
  • ocenie wyświetlania i eliminacji nieefektywnych miejsc docelowych,
  • dynamicznej alokacji budżetów między kampaniami,
  • testowaniu różnych grup odbiorców,
  • zmianie strategii ustalania stawek.

Wyniki:

Wykres wzrostu sprzedaży i widoczności prowadzonej kampanii Ads
  1. Sprzedaż:
    • Liczba uczestników półkolonii została niemal podwojona.
    • Wzrost sprzedaży półkolonii o 87% w porównaniu do roku poprzedniego (2023 vs. 2022).
  2. Koszt konwersji:
    • Obniżenie kosztu konwersji (liczonej jako zgłoszenie uczestników) o 15,16% względem ubiegłego sezonu wakacyjnego.
  3. Widoczność strony:
    • Strona znalazła się w TOP10 wyników wyszukiwania Google wg kluczowych fraz po sezonie 2023.

Dzięki przemyślanej strategii nasza agencja z sukcesem wsparła Lion Sailing w budowaniu marki, zyskiwaniu zaufania i zwiększaniu sprzedaży półkolonii. Dane, które zebraliśmy w trakcie ubiegłorocznej kampanii, zostaną wykorzystane w nadchodzącym sezonie, dzięki czemu tegoroczne działania przełożą się na jeszcze lepsze efekty. Już zaczynamy przygotowania do kolejnej kampanii, pełnej wiatru w żaglach.

Clos Brothers

Autor artykułu

Clos Brothers to warszawska, w pełni niezależna agencja reklamowa tworząca zaskakujące kreacje i innowacyjne rozwiązania dla międzynarodowych klientów korporacyjnych jak i małych, rodzinnych biznesów. Mamy ponad 20 lat doświadczenia w projektowaniu i wdrażaniu materiałów i kampanii ATL, BTL. Od kilku lat intensywnie rozwijamy nasze kompetencje w obszarze digital. Wierzymy w SMARTVERTISING czyli inteligentne rozwiązania reklamowe, które nie wydają pieniędzy bez potrzeby.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie publiczny. Wypełnij pola oznaczone *