15 września

Co to jest Google Ads i jakie oferuje możliwości?

Google Ads jest narzędziem, dzięki któremu możemy tworzyć reklamy i promować swoją firmę w internecie. Oferuje wiele różnych typów kampanii, które można wykorzystywać podczas promocji. Są to m.in. reklamy tekstowe, graficzne oraz reklamy wideo. W poniższym artykule postaram się przybliżyć wszystkie typy kampanii, które można stosować w kampaniach, a także wypunktuję ich zalety. Po przeczytaniu tego artykułu będziesz mógł stwierdzić, który typ kampanii będzie dla Ciebie najlepszy na danym etapie sprzedażowym. Zapraszam do lektury.

 

Typy kampanii w Google Ads

 

  • Kampanie w sieci wyszukiwania: reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania

    Kampanie w sieci wyszukiwania są jednym z najlepszym sposobów na dotarcie z reklamą do użytkownika, który w danym momencie aktywnie poszukuje produktu, który masz w ofercie. Wie on, czego potrzebuje, a my dzięki odpowiednim słowom kluczowym możemy wyświetlić swoje reklamy tekstowe na samej górze jego listy wyników wyszukiwania.

    Kampanie w sieci wyszukiwania efektywnie pozyskują wartościowy ruch na Twoją stronę www, poszerzają listę potencjalnych klientów oraz zwiększają sprzedaż w Twoim sklepie. Wszystko dzięki temu, że reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy obecnie szukają Twoich produktów.

    Dlaczego warto wybrać kampanie w sieci wyszukiwania?

    Rozwiązanie to pozwala na:

    • pozyskanie wartościowego ruchu,
    • precyzyjne dotarcie do aktywnie poszukujących użytkowników.
    • dowolne dobieranie słów kluczowych,
    • elastyczne modyfikowanie stawek zakupowych – sam możesz zdecydować, ile zapłacisz za kliknięcie (CPC /cost per click/ koszt za kliknięcie).

     
     

  • Kampanie w sieci reklamowej: reklamy graficzne

    Kampanie w sieci reklamowej wyświetlają reklamy graficzne w sieci GDN (Google Display Network). Sieć obejmuje ponad 2 miliony witryn i aplikacji, na których może pojawić się Twoja reklama. Dzięki reklamom w sieci reklamowej możesz w łatwy sposób poszerzyć swoje zasięgi czy zwiększyć rozpoznawalność marki.

    Kampanie w sieci reklamowej pozwalają na wiele opcji targetowania. Twoje reklamy mogą być wyświetlane w odpowiednich kontekstach, na konkretnych stronach www, sprecyzowanym odbiorcom czy w poszczególnych lokalizacjach. Wybór należy do Ciebie.

    W sieci reklamowej mamy możliwość wyświetlania reklam zarówno nowym użytkownikom, jak i osobom, które wcześniej weszły w interakcję z naszymi reklamami/stroną www itp. (remarketing).

    Dlaczego warto wybrać kampanie w sieci reklamowej?

    Do zalet tego rozwiązania można zaliczyć:

    • bardzo dużą ilość wyświetleń reklam przy niskim koszcie CPM (cost per mile/ koszt za tysiąc wyświetleń),
    • możliwość wybrania konkretnych witryn w celu wyświetlania reklam graficznych,
    • możliwość stosowania remarketingu,
    • zwykle tańsze CPC niż w sieci wyszukiwania,
    • możliwość kierowania kontekstowego.

     
     

  • Kampanie i reklamy produktowe

    Kampanie produktowe to nic innego jak reklamy graficzne, które przedstawiają produkty sprzedawców. Dzięki zastosowaniu reklam produktowych możesz zaprezentować cały asortyment swojego sklepu. Jest to idealne rozwiązanie dla ecommerce. Reklamy pojawiają się w wynikach wyszukiwania na górze strony nad wynikami organicznymi oraz na karcie Zakupy w Google.

    Użytkownik po kliknięciu w reklamę produktową zostaje przekierowany na stronę, na której znajduje się szukany przez niego produkt. Dzięki tym kampaniom jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie przekierować (już rozważającego zakup danego produktu) użytkownika na naszą stronę, tym samym zwiększając szanse na zakup właśnie u nas.

    Dlaczego warto wybrać kampanie produktowe?

    Atuty tego rodzaju kampanii to:

    • możliwość zaprezentowania całego asortymentu sklepu,
    • możliwość pokazania zdjęcia produktu, jego ceny, nazwy, nazwy sklepu,
    • wysoki współczynnik konwersji (sprzedażowy charakter),
    • możliwość dodania nakładek, np. „Wyprzedaż”,
    • opłata za efekt – CPC,
    • szybkość wdrożenia – plik produktowy.

     
     

  • Kampanie i reklamy wideo

    Kampanie wideo umożliwiają reklamodawcom wyświetlanie reklam w formie wideo. Reklamy mogą pojawiać się na YouTubie lub w innych witrynach partnerów.

    Google Ads pozwala obecnie wybrać jeden z podtypów kampanii:

    • Reklama In-Stream – niemożliwa do pominięcia (maks. 15 sekund),
    • Niestandardowa kampania wideo – Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia, bumpery reklamowe, reklamy wideo Discovery,
    • Reklama Out-Stream – stawka vCPM (viewable cost per mile / koszt tysiąca widocznych wyświetleń), możliwość docierania do użytkowników korzystających z telefonów i tabletów,
    • Zachęcanie do konwersji – reklamy mające na celu zwiększenie liczby konwersji, dodatkowe wezwania do działania – CTA (call to action),
    • Sekwencja reklam – możliwość opowiedzenia historii, wybrania kolejności wyświetlania reklam użytkownikom,
    • Produktowa – możliwość promowania produktów, w reklamie pojawiają się dodatkowe karty produktowe.

     

    Dlaczego warto wybrać kampanie wideo?

    Tego rodzaju kampanie umożliwiają:

    • prezentację marki za pomocą wideo,
    • budowę rozpoznawalności marki,
    • dotarcie do szerszego grona użytkowników,
    • wykorzystanie angażujących treści,
    • wybór podtypów kampanii,
    • ustawienia maksymalnego CPV (cost per view / koszt za obejrzenie).

     
     

  • Kampanie i reklamy Discovery

    Kampania Discovery działa w obrębie sieci Google Display Network (GDN). Wyświetla się m.in. na stronie głównej i w sekcji Obejrzyj Więcej na portalu YouTube, w zakładce Discover na urządzeniach mobilnych oraz w zakładkach Oferty i Społeczności w Gmail.

    Dlaczego warto wybrać kampanie Discovery?

    Rozwiązanie to zapewnia:

    • możliwość szerokiego dotarcia do użytkowników – Google mówi nawet o 3 miliardach użytkowników miesięcznie,
    • atrakcyjne i trafne reklamy,
    • dodatkowe umiejscowienia reklam, których nie znajdziemy w przypadku standardowej kampanii w sieci reklamowej GDN,
    • dużą automatyzację.

     
     

  • Kampanie i reklamy inteligentne

    Kampanie inteligentne pozwalają zaoszczędzić trochę czasu. Dzięki nim możesz osiągać swoje cele biznesowe poprzez reklamy automatyczne. W kampaniach inteligentnych mamy możliwość tworzenia reklam graficznych oraz tekstowych, które następnie zostaną wyświetlone w Google, Mapach i w całym internecie. Zarządzanie tym typem kampanii wymaga najmniejszej ilości czasu – oddajemy się w ręce Google’a.

    Podaj informacje o firmie i utwórz kilka reklam, a Google dobierze optymalne ustawienia kierowania, które pozwolą najlepiej wykorzystać Twój czas i Twoje pieniądze.

    Dlaczego warto wybrać kampanie inteligentne?

    Plusy tego rodzaju kampanii to:

    • łatwa konfiguracja – Google optymalizuje Twoją kampanię,
    • oszczędność czasu,
    • możliwość dużej automatyzacji,
    • zaawansowana optymalizacja – algorytmy Google’a.

     
     

  • Kampanie promujące aplikacje

    Kampanie promujące aplikacje mają na celu wyszukiwanie nowych użytkowników, którzy z większym prawdopodobieństwem staną się jej nowymi użytkownikami, a docelowo będą dążyły do jak największej liczby dodatkowych konwersji w aplikacji (np. zakupy w aplikacji).

    Reklamy promujące aplikację pojawią się w takich miejscach jak: sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa, Google Play, YouTube oraz w innych aplikacjach.

    Dlaczego warto wybrać kampanie promujące aplikacje?

    Rozwiązanie to pozwala:

    • zwiększyć liczbę instalacji aplikacji,
    • zwiększyć zaangażowanie użytkowników w obrębie aplikacji,
    • wykorzystywać wiele kanałów promocji – sieć wyszukiwania Google, sieć reklamową, Google Play, You†ube oraz w inne aplikacje,
    • zautomatyzować kampanię i oszczędzić czas.

     
     

  • Kampanie lokalne

    Kampanie lokalne mają na celu zachęcić użytkowników/klientów do odwiedzenia fizycznej lokalizacji sklepu.

    Dzięki kampaniom lokalnym możesz zwiększyć liczbę wizyt w placówkach firmy. Reklamy wyświetlają się w całej sieci Google – np. w wyszukiwarce czy w Mapach Google.

    Dlaczego warto wybrać kampanie lokalne?

    Kampanie te umożliwiają:

    • przyciągnięcie klienta do sklepu stacjonarnego,
    • podanie szczegółowych informacji o Twojej lokalizacji,
    • wykorzystanie wielu kanałów promocji – sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej, Map Google, kanału YouTube.

     
     

  • Dlaczego warto korzystać z systemu reklamowego Google?

    Możliwości reklamowe narzędzia Google Ads są ogromne. Możemy docierać praktycznie do wszystkich użytkowników w internecie, możemy też szczegółowo targetować, a także korzystać z przeróżnych form reklamy. Ponadto Google Ads pozwala nam na bardzo dokładne przeanalizowanie zrealizowanych kampanii. Posiadając wgląd do analityki, jesteśmy w stanie precyzyjnie określić ich przydatność/rentowność.

    Oto największe korzyści, które daje nam Google Ads:

    1. Ogromne zasięgi Google’a.
    2. Mnóstwo możliwości targetowanie reklam.
    3. Intencja zakupowa, listy remarketingowe.
    4. Różnorodne typy kampanii, formaty reklamowe.
    5. Pełna kontrola nad kampaniami przez cały czas.
    6. Budżet dopasowany do Twoich potrzeb.
    7. Czytelne i jakościowe raporty z kampanii.
    8. Budowanie rozpoznawalności marki w internecie.
    9. Jeszcze więcej konwersji.
    10. Maksymalizacja ROI dzięki różnym strategiom aukcyjnym.

 
 W Clos Brothers realizujemy wszystkie kampanie w zakresie Google Ads. Nasze doświadczenie pozwala nam na pracę w najróżniejszych branżach oraz z firmami nastawionymi na różne cele – wizerunek, lead, sprzedaż. Działamy w myśl smartvertisingu i efektywnie dobieramy kanały komunikacji, by zrealizować ustalone wcześniej KPI. Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie Google Ads, skontaktuj się z nami. Nasz zespół specjalistów przeanalizuje Twoją sytuację i zaproponuje najkorzystniejsze rozwiązania. Napisz do nas na clos@closbrothers.pl i razem wprowadźmy Twój biznes na nowy poziom!

Mateusz Machnik

Autor artykułu

Performance specialist. Studiował ekonomię na wydziale Nauk Ekonomicznych SGGW, a później również ukończył socjologię ze specjalizacją Reklama, Branding i PR na Collegium Civitas. Od trzech lat pracuje w branży marketingowej. W agencjach reklamowych zajmował się nie tylko kampaniami digitalowymi, ale także SEO oraz analityką. Prywatnie pasjonat piłki nożnej, kitesurfingu i sportów siłowych.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie publiczny. Wypełnij pola oznaczone *