28 stycznia

Closowa eSkarbonka WOŚP 2021

29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zbliża się wielkimi krokami. Oprócz kibicowania tej wspaniałej akcji włączamy się do aktywnej zbiórki pieniędzy za pomocą eSkarbonki. W tym roku wspieramy dziecięcą laryngologię i jak zwykle z radością przekuwamy nasz Closowy entuzjazm na działanie w dobrej sprawie.

closowa eskarbonka wośp 2021

Każdy, kto chce wesprzeć 29. Finał WOŚP, tym razem ma możliwość zrobienia tego za naszym pośrednictwem. W closowych dłoniach trzymamy właśnie wirtualną eSkarbonkę, do której można wrzucać datki online w dowolnej wysokości. Tegoroczna Orkiestra Jurka Owsiaka gra dla dziecięcej laryngologii, a dzięki zebranym darowiznom planuje zakupić niezbędny sprzęt, między innymi dla oddziałów otolaryngologii i diagnostyki głowy. Wszystkie pieniądze przekazane do naszej eSkarbonki trafią właśnie na ten cel.

Po pierwsze – pomagać!

Akcje charytatywne, udział w kampaniach społecznych, zaangażowanie w inicjatywy pro publico bono – to od lat nasza codzienność i jedna z głównych sfer działalności na stałe wpisanych w kulturę organizacyjną Clos Brothers. Robimy to z bardzo prostego powodu – bo lubimy pomagać. Wierzymy, że oprócz działań ściśle komercyjnych warto nieść bezinteresowne wsparcie potrzebującym lub tworzyć okazje do tego, aby skutecznie łączyć oba te obszary. Kiedy współpracuje ze sobą tyle kreatywnych umysłów, cudownie jest wykorzystać tę pozytywną energię na realizację projektów, które zwyczajnie sprawiają wszystkim szczerą satysfakcję.

Człowiek – to brzmi dumnie

Wiele akcji społecznych w historii Clos Brothers dotyczy człowieka. Pomagaliśmy lub pomagamy rozmaitym ludziom i grupom społecznym bez względu na ich pochodzenie czy status. Co roku bierzemy udział w Szlachetnej Paczce, a do wybranej przez nas rodziny lub osoby samotnej obowiązkowo jedzie ciężarówka darów. Zawsze staraliśmy dać od siebie to, co najlepsze, aby sytuacja osób potrzebujących uległa poprawie. Najważniejsze jest jednak przekonanie, że nasze działania mają realny wpływ na zmianę w sposobie myślenia choćby niewielkiej części społeczeństwa. Od czegoś trzeba zacząć.

certyfikat szlachetnej paczki dla clos brothers

Kilkukrotnie braliśmy udział w kampanii społecznej „Kocham, nie biję” organizowanej przez Krajowe Centrum Kompetencji. Jej celem od zawsze było uwrażliwianie na krzywdę i przemoc stosowaną wobec dzieci. W ramach akcji tworzyliśmy spoty telewizyjne i radiowe oraz materiały drukowane, angażując między innymi: Annę Przybylską, Pawła Królikowskiego, Annę Wyszkoni, Piotra Adamczyka czy Piotra Gruszkę.

Pomoc dzieciom jest także naszym głównym zadaniem w ramach aktualnego wsparcia dla Fundacji SYNAPSIS zajmującej się osobami ze spektrum autyzmu. Nasza kampania w social mediach „Pani Magdo, tęsknię za Panią” zbiegła się z trudną sytuacją finansową Fundacji z czasie koronawirusa. W wyniku naszych działań komunikacyjnych wzrosła świadomość na temat autyzmu i codziennych problemów ośrodka, uruchomiliśmy także zbiórki na najbardziej palące potrzeby, niezbędne do pracy terapeutycznej z dzieciakami. Niebawem ruszy także kolejna kampania 1% przygotowana przez nas specjalnie dla Fundacji SYNAPSIS.

A teraz kilka słów o jakże odmiennej grupie. Fundacja Pomost – dla której zorganizowaliśmy event w 2017 r. oraz wspomagamy ją w rozmaitych przedsięwzięciach – to pierwszy ośrodek readaptacyjny w Polsce dla osób opuszczających zakłady karne. Temat trudny, niejednokrotnie budzący kontrowersje i stereotypowe reakcje, ale dla nas tym bardziej warty uwagi. Sytuacja byłych więźniów zazwyczaj jest traktowana w społecznym odbiorze negatywnie lub po prostu wypierana ze świadomości ogółu. Naszym zadaniem było postarać się to zmienić, a przynajmniej zrobić pierwszy krok w tym kierunku. Udało się, podczas Dni Wolności na Torze Wyścigów Konnych we Wrocławiu podopieczni ośrodka rozdawali zaprojektowane przez nas „Białe Kartki” oraz brali udział w wielu ważnych rozmowach – głównie o ich przyszłości.

Naszą najnowszą inicjatywą społeczną jest wsparcie medialne i komunikacyjne Siłowni Pamięci. Jest to projekt realizowany przez Fundację Stocznia i ma na celu propagowanie treningów pamięci dla osób w podeszłym wieku. Przedsięwzięcie zakłada jak najszersze dotarcie do opiekunów i rodzin seniorów, którzy podjęliby się zadania pracy z osobami starszymi nad utrzymywaniem sprawności ich umysłu i opóźniania procesów prowadzących do demencji czy choroby Alzheimera.

Przyroda bądźmy jej częścią

Ostatnie lata to czas wzmożonej aktywności proekologicznej, komunikowania problemów dotyczących natury oraz konkretnych działań na rzecz ochrony środowiska czy praw zwierząt. Nic dziwnego, nasza planeta jest w coraz gorszej kondycji, a świadomość zagrożenia jest nadal niewystarczająca i spychana na dalszy plan. Dlatego działamy także my – Ziemianie z Clos Brothers.

Naszym największym i najstarszym przyjacielem z kręgu przyrodniczego jest Klub Gaja. Od ponad 10 lat nasza współpraca zaowocowała wieloma fantastycznymi projektami w obronie humanitarnego traktowania karpi przed Świętami Bożego Narodzenia. Cykliczna kampania „Jeszcze żywy karp” przy naszym współudziale i zaangażowaniu doprowadziła do dwóch bardzo istotnych sukcesów. Po pierwsze, nastąpiła stopniowa pozytywna zmiana świadomości społecznej na ten temat. Skutek to dużo rzadsze kupowanie żywych karpi w sklepach i ograniczenie sprzedaży ryb w złych warunkach. Po drugie, zmieniło się polskie prawo, a znowelizowana Ustawa o ochronie zwierząt rozszerzyła swoją definicję o wszystkie kręgowce, także ryby.

Przez nasze kampanie „Jeszcze żywy karp” przewinęło się mnóstwo znanych osób, m.in.: Bartłomiej Topa, Magdalena Różczka, Maja Ostaszewska, Julia Pietrucha, Maja Bohosiewicz, Magdalena Popławska czy Robert Makłowicz. Warto odnotować także miły fakt, że za nasze działania dwukrotnie zdobyliśmy tytuł Kampanii Społecznej Roku 2010 i 2012.

Zostańmy w kręgu… kręgowców, ale tym razem takich na czterech łapach. W latach 2016-2017 roku nasze drogi skrzyżowały się ze schroniskiem dla psów w Korabiewicach. Wynikiem tego spotkania była akcja charytatywna połączona z kampanią reklamową dla Toyoty – POKOCHAYGO, notabene uznana Kampanią Społeczną Roku 2016.

Promocja nowego modelu AYGO została wsparta udziałem suczki Taygi, która szukała nowego domu, przebywając pod opieką Korabiewic. Psiak został twarzą… a może raczej pyszczkiem sesji zdjęciowej produktu, a przy okazji jego gwiazdorska prezencja przyczyniła się do wsparcia samego schroniska. Toyota zobowiązała się przekazać złotówkę na placówkę za każde udostępnienie w social mediach filmu poświęconego akcji. Skutek przerósł najśmielsze oczekiwania! Deklarowana suma 35 tysięcy złotych została zebrana w kilka godzin, a w trzy dni film obejrzało ponad dwa miliony osób. A co najważniejsze, Tayga znalazła nowych właścicieli, a zainteresowanie losem zwierzaków z Korabiewic znacznie wzrosło.

Niejako z rozpędu stworzyliśmy kalendarz KORABKI 2017 poświęcony psom ze schroniska. Fundusze zebrane z jego sprzedaży zostały przeznaczone na pomoc w budowie drogi między boksami zwierzaków. Pełen sukces!

plakat ratujmy jezioro czerniakowskie przed zabudową

Czasami impulsem do działania może być zwykły spacer po okolicy. Jako że aktualna siedziba Clos Brothers mieści się na warszawskim Czerniakowie, a niektórzy pracownicy firmy wręcz dorastali nieopodal – w sąsiedztwie Jeziorka Czerniakowskiego – pewnego dnia na nasze biurka trafił palący projekt: Ratujmy Jeziorko Czerniakowskie. Redakcja magazynu Media & Marketing Polska zainspirowana petycją w sprawie ratowania tego rezerwatu przez Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Miasto Ogród Sadyba zorganizowała akcję wspierającą i promującą tę inicjatywę. Zadaniem było zaprojektowanie plakatu, a dwie z naszych propozycji trafiły na ulice Mokotowa.

Jesteśmy niezwykle dumni, że mogliśmy dołożyć swoją skromną cegiełkę do tego ważnego lokalnego przedsięwzięcia. W jego efekcie sprawa zyskała spory rozgłos medialny, a projekt zabudowy otuliny rezerwatu Jeziorko Czerniakowskie został wstrzymany i podjęto dalsze kroki obejmujące ochronę tego miejsca.

Idee – czyli od słów do czynów

Na koniec warto wspomnieć o jeszcze jednej, ważnej dla nas aktywności – wsparciu demokracji i oddolnych ruchów obywatelskich. Od pewnego czasu współpracujemy z Funduszem Obywatelskim im. Henryka Wujca, którego misją jest tworzenie przestrzeni wolności myśli i tolerancji oraz rozmowa mimo różnic, ponad podziałami. Fundusz pomaga wielu osobom i organizacjom pozarządowym zaangażowanym w ochronę demokracji i propagowanie uniwersalnych wartości wzajemnego szacunku i wspólnoty na poziomie lokalnym. Nasza rola to doraźne wspieranie tych działań w social mediach, a nade wszystko służenie pomocą i doświadczeniem w komunikacji digitalowej.

Co przyniesie rok 2021? To wielka zagadka, ale na razie skupiamy się na 29. Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pomagajmy, bo warto! A na horyzoncie już widać kolejne inspirujące akcje społeczne. Nie możemy się doczekać…

Clos Brothers

Autor artykułu

Clos Brothers to warszawska, w pełni niezależna agencja reklamowa tworząca zaskakujące kreacje i innowacyjne rozwiązania dla międzynarodowych klientów korporacyjnych jak i małych, rodzinnych biznesów. Mamy ponad 20 lat doświadczenia w projektowaniu i wdrażaniu materiałów i kampanii ATL, BTL. Od kilku lat intensywnie rozwijamy nasze kompetencje w obszarze digital. Wierzymy w SMARTVERTISING czyli inteligentne rozwiązania reklamowe, które nie wydają pieniędzy bez potrzeby.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie publiczny. Wypełnij pola oznaczone *